З 2010 року у Павлограді працює Комунальне підприємство «Павлоград – Світло». Серед його сфер діяльності — освітлення вулиць, нанесення дорожньої розмітки, встановлення знаків, обслуговування світлофорів та робота диспетчерського центру. Штат підприємства — 35 співробітників. В межах проєкту «Дніпровська – дорога життя» ми поспілкувалися з директором підприємства Борисом Синюковим про те, які кроки вже зроблені, щоб зменшити кількість аварій на вул. Дніпровська і що ще можна зробити.
Борисе Анваровичу, що можна сказати про вул. Дніпровську і її значення для Павлограда?
Протяжність Дніпровської — 12,5 км. Вона є транзитною вулицею державного значення, яка з’єднує ключові точки України: Дніпро, Луганськ та Ізварине. Це магістраль, від якої залежить багато логістичних питань. Тому, з одного боку, павлоградцям пощастило мати таку дорогу, але з іншого боку ― це спричиняє значний дискомфорт.
Вулиця Дніпровська із самого початку була введена в експлуатацію в дуже поганому стані. Але в 2005 році зробили капітальний ремонт, після якого Дніпровська набула належного вигляду. Надалі неодноразово проводився ремонт асфальтового покриття, востаннє це відбулося у 2021 році. Вулиця постійно підтримується в належному стані.
Чи була ідея побудувати об’їздну дорогу?
Так, у 2005 році вирішувалося це питання, але через брак фінансування було прийнято рішення відремонтувати Дніпровську.
Які кроки були зроблені за останній час для підвищення безпеки руху на Дніпровській?
На жаль, водії не притримуються швидкісного режиму, тому що дуже багато транзитного транспорту. І тому у нашому місті вживаються заходи з нормалізації руху на Дніпровській.
У Павлограді 23 світлофорні об’єкти, 15 з них ― на вул. Дніпровська. Коли вулицю тільки вводили в експлуатацію, світлофорів було 12, тобто три ми додали.
На Дніпровській багато нерегульованих пішохідних переходів. Для привернення уваги водіїв ми встановили на них «блимаючі» світлофорні секції. Це був наш перший крок з підвищення безпеки. Також ми встановили світлодіодні знаки пішохідних переходів, які вмикаються в темний час доби (близько 6 комплектів на всю Дніпровську). На переходах з’явилися чотири попереджувальні комплекти макетів «Школяр».
В 2024 році ми виступили партнерами ГО «Центр інноваційного розвитку «Персона», яка виграла грант проєкту «Безпечна Дніпровська», та встановили чотири додаткові знаки пішохідного переході з підсвіткою як самого знаку, так і переходу. В рамках цього гранту ми встановили чотири інформаційних табло, що фіксують швидкість та показують результати. Якщо водій перевищив дозволену швидкість — вона відображається на табло червоним кольором, якщо швидкість в нормі ― зеленим. В можливостях табло ― фото- і відеофіксація порушень на камеру високої роздільної якості, оснащеною оптичним зумом. Дані зберігаються у вбудованій пам’яті табло і можуть передаватися на сервер.
Окрім того, на вулиці Дніпровській були встановлені додаткові знаки обмеження швидкості і два стаціонарні радари, які працюють в автоматичному режимі.
За даними step.dp.ua, на вул. Дніпровська у тестовому режимі камери вже запрацювали. Ми направили запит до Павлоградського районного відділу поліції, щоб уточнити це.
Якщо водій перевищив швидкість та потрапив в зону дії радару ― він автоматично отримує штраф через застосунок «Дія».
Чи модернізувалося освітлення вулиці Дніпровська? Вуличне освітлення зменшує нічні ДТП, покращує видимість для всіх учасників дорожнього руху, в тому числі пішоходів.
Освітлення вулиці Дніпровської вже пережило період модернізації. Спочатку, в 2005 році, там було встановлене натрієве (жовте) освітлення, і це була передова технологія свого часу. Натрієве освітлення має багато переваг, таке світло охоплює велику територію та не спричиняє «світлових провалів». Дуговий розряд у парах натрію дає яскраве світло у жовто-жовтогарячому спектрі, що особливо ефективно в умовах туману. Також натрієве освітлення має хороший ресурс та є довготривалим (близько 20 000 годин роботи). Заміна такого освітлення може проводитися раз на 5 років.
Але натрієве освітлення має один великий недолік – це значна вартість. Одна опора мала два світильника, кожний з яких споживав 150 Вт. На вулиці Дніпровська в нас розташовано 605 опор. Тобто ця вулиця була дуже енергозатратною, тому з метою економії перейшли на світодіодні світильники, які споживають вдвічі менше — 75 Вт.
Світодіодне освітлення не програє натрієвому, світла на вулиці менше не стало. Єдине, що відрізняється, це світлосприйняття. Для приватного сектору таке освітлення взагалі є ідеальним варіантом.
На сьогоднішній день освітлення на вулиці Дніпровська відповідає всім нормативним вимогам. Але зараз, у зв’язку з комендантською годиною, освітлення працює лише до 23:00.
Уявімо, що у міста є великий бюджет на реалізацію сміливих задумок і планів. Щоб ви реалізували на вул. Дніпровська?
Якби був необмежений бюджет, то на ключових ділянках вулиці Дніпровської варто побудувати підземні або надземні переходи. Тому що основна частина аварійних ситуацій на Дніпровський виникає у двох площинах: це порушення швидкісного режиму та дотримання дистанції і ДТП на пішохідних переходах.
Ця публікація підготовлена у співпраці з Українською Асоціацією Медіа Бізнесу та за підтримки ЮНЕСКО, за фінансування народу Японії. Автори несуть відповідальність за вибір і виклад фактів, що містяться в цій публікації, а також за висловлені думки. які не обов’язково належать ЮНЕСКО та жодним чином не зобов’язують Організацію.
1 коментар
Pingback: Експерт з правил дорожнього руху: про «зелену хвилю» та «лайки» для водіїв на Дніпровській (ВІДЕО) - step.dp.ua