Щоразу під час повітряної тривоги діти і співробітники освітніх закладів обов’язково спускаються в укриття. Тому важливо, аби час, проведений в укритті, був комфортним та легким як для дітей, так і для дорослих. Наприклад, корисно мати під час відключень світла альтернативне джерело електроживлення в укритті. Питання покращення умов перебування в укритті вирішували завдяки проєкту «Незламна генерація». 36 закладів освіти ― дитячі садки, гімназії, ліцеї ― отримали потужні генератори Könner & Söhnen KS 15-1E 1/3 ATSR, електрочайники, LED-лампи, мережеві зарядні пристрої для телефонів. А ще ― засоби психоемоційної підтримки дітей (настільні ігри, альбоми для розмальовування), які допоможуть дітям відволіктися від тривожних думок та якісно провести час з однолітками.
Проєкт «Незламна генерація» реалізується завдяки програмі «Український фонд швидкого реагування», яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США. Серед громад-учасниць проєкту: Білозерська, Добропільська, Першотравенська, Брагинівська, Тернівська, Миколаївська, Троїцька, Покровська, Березанська, Коблівська, Добротвірська, Ладижинська, Зеленодольська, Славутицька громади шести областей України. Проєкт охопив більш як 14 тисяч людей ― дошкільнят, учнів, співробітників освітніх закладів. Серед них ― 8,6% внутрішньо переміщених осіб. Усі вони тепер матимуть доступ до безперебійної електроенергії в укриттях.
«Коли почалися відключення світла і у нас в укритті були понад 400 дітей, то просто ліхтариків, звичайно, було недостатньо. Треба зважати і на психологічний стан дітей, які перебували у підвалі і знали, що оголошена повітряна тривога. У багатьох виникало почуття страху, невпевненості. Але зараз, коли ми знаємо, що можемо переключити живлення нашого укриття на генератор, це важливий психологічний момент», — каже Володимир Ільчишин, начальник одного з відділів освіти громади, яка взяла участь у проєкті.
«Для дітей є певним стресом тривоги, перебування в укритті, тож наше завдання — дбати про психологічне здоров’я діток, щоб вони були емоційно стабільні, не хвилювалися. Чудові настільні ігри допомагають розвивати уяву, мислення, бути більш згуртованими, бо ігри розраховані на групову роботу», — зазначає пані Ельвіра, практичний психолог одного із закладів-учасників проєкту.
У співпраці з місцевою владою, адміністрацією закладів та місцевими департаментами Державної служби України з надзвичайних ситуацій вдалося провести навчання техніки безпеки користування генераторами. 70 працівників освітніх закладів дізналися коректний спосіб підключення генератора до мережі, правила безпечного запуску та зупинки генератора та алгоритми реагування на можливі несправності.
Відключення світла перестають бути перешкодою для навчання школярів, адже освітній процес має тривати не зважаючи на перепони.
«Радіємо, що тепер кожен урок відбуватиметься без перешкод, навіть за умов відключення світла. Ця підтримка дає учням стабільність, необхідну для їхнього навчання та розвитку. Це не просто про доступ до знань, це про мотивацію і віру у те, що вони можуть подолати будь-які виклики», ― коментує Юрій Острянін, виконавчий директор Громадської спілки «Мережа АМЕР».
Цей пресреліз створений завдяки підтримці програми “Український фонд швидкого реагування”, що втілює IREX за підтримки Державного департаменту США. Вміст є виключною відповідальністю Громадської спілки «Мережа АМЕР» і не обов’язково відображає погляди IREX та Державного департаменту США.