Вулиця Дніпровська – найдовша в місті, простягнулася від східної межі Павлограда до західної на 12,5 км. Зараз це частина траси М-30, яку до повномасштабної війни назвали «Дорога єдності», адже ця траса з’єднує Схід і Захід України.
Колись це була просто насипна дорога в сторону Катеринослава, Новомосковська та Бахмута. Вздовж дороги прилягали козацькі хутори, з часом на їх основі утворилися Хутір №1 та Хутір №2. Через них і проходила вулиця Столбова, пізніше — Шосейна, потім — Першотравнева. У 1969 р. її перейменували на вул. Дніпровську.
Про це виданню «СТЕП ― медіа про Західний Донбас» розповіла Ірина Левченко, старший науковий співробітник Павлоградського історико-краєзнавчого музею.
У радянські часи вулиця не втратила свого значення ― і тоді, і зараз вона була трасою державного значення. У часи Другої світової війни була дуже вагомою артерією, з’єднувавши Дніпро і Донецьк.
Проте не завжди вона була в гарному стані.
«Пам’ятаю, як можна було їхати годину 50 км від Першотравенська до Павлограда, і в потім ще годину — по самому місту, тому що вулиця була в жахливому стані. Це було, певно, в 1970-х роках. А до 200-річчя міста у 1984 році ― вулицю відремонтували», — згадує Віктор Пільгуй, директор музею шахтарської слави ДТЕК Павлоградвугілля, ветеран шахтарської праці.
Він каже, що у 1980-х до ювілею міста проводився конкурс ескізів автобусних зупинок. Деякі зупинки, виготовлені за оригінальними ескізами, збереглися вздовж Дніпровської і до сьогодні.
Вулиця Дніпровська перетинається з півсотнею інших автошляхів, а 70% трафіку нею припадає на транзитний транспорт.
Вже в часи Незалежної України вул. Дніпровська двічі ремонтувалася. Востаннє ― у 2021 році.
Ця публікація підготовлена у співпраці з Українською Асоціацією Медіа Бізнесу та за підтримки ЮНЕСКО, за фінансування народу Японії. Автори несуть відповідальність за вибір і виклад фактів, що містяться в цій публікації, а також за висловлені думки. які не обов’язково належать ЮНЕСКО та жодним чином не зобов’язують Організацію.